Leadership
Meet Our Team Leaders
Our leadership team is committed to the mission of “Saving Lives through Improved Mobility.”

Abbas Mohaddes
Abbas Mohaddes
On December 13, 2022, Mr. Mohaddes was appointed Chairman of the Advisory Board, European Transport Solutions, S.a r.l. As Chairman, he directly oversees Econolite Group, Inc. and PTV Group, GmbH (Mobility), and all affiliated companies and their management operating under the unified brand, Umovity. Prior to that, he served as Chief Executive Officer (CEO) and as President and Chief Operating Officer (COO) of Econolite Group, Inc. where he helped transform the organization into a premier and robust technology organization focused on Traffic management products and services. Mr. Mohaddes has over 30 years of experience in the application of technology in transportation systems, including traffic management, communication, traveler information, systems integration, transit, and Connected and Automated Vehicles (CAV). He is a recognized expert in Intelligent Transportation Systems (ITS) and has over 70 publications and presentations at industry organizations around the world.
After serving the City of Dallas, Texas as a Traffic Engineer, and several years of consulting practice, Mr. Mohaddes co-founded Meyer, Mohaddes Associates in 1991. This Los Angeles-based firm focused on the application of technology in traffic management and systems planning, which later merged with Iteris, Inc. As the former CEO of Iteris, Mr. Mohaddes helped take the company public (AMEX:ITI, now NASDAQ:ITI) and led the transformation and substantial growth of the company into a software-based traffic management information technology organization through organic growth and acquisition.
Mr. Mohaddes is a founding member and former Chairman of ITS America, where in 2015, he was inducted to its hall of fame. He is a member of the Transportation Research Board (TRB) and a former member of its Executive Committee. For the Mineta Transportation Institute (MTI), Mr. Mohaddes is a former Chairman and member of its Board of Trustees. He is an Institute of Transportation Engineers (ITE) Fellow as well as a member of the University of California Irvine, Chancellor’s CEO Roundtable. Mr. Mohaddes is a member of the Advisory Board for National Operations Center of Excellence (NOCoE). He is also serving as a member of the Board of Directors for ITS World Congress.
Mr. Mohaddes holds a Master’s degree in Transportation Engineering and a Bachelor’s degree in Civil Engineering, both from the University of Nebraska (Lincoln, NE). He also completed the Advanced Technical Management Program at the University of California, Los Angeles, Anderson School of Management.

Abbas Mohaddes
Abbas Mohaddes
Le 13 décembre 2022, M. Mohaddes a été nommé président du conseil consultatif de European Transport Solutions, S.a r.l. En tant que président, il supervise directement Econolite Group, Inc. et PTV Group, GmbH (Mobility), ainsi que toutes les sociétés affiliées et leur direction opérant sous la marque unifiée Umovity. Auparavant, il a occupé les fonctions de directeur général (CEO) et de président et directeur des opérations (COO) d’Econolite Group, Inc., où il a contribué à transformer l’entreprise en une organisation technologique de premier plan et solide, axée sur les produits et services de gestion du trafic. M. Mohaddes a plus de 30 ans d’expérience dans l’application de la technologie aux systèmes de transport, y compris la gestion du trafic, la communication, l’information des voyageurs, l’intégration des systèmes, le transport en commun et les véhicules connectés et automatisés (CAV). Il est un expert reconnu dans le domaine des systèmes de transport intelligents (ITS) et compte plus de 70 publications et présentations à des organisations industrielles dans le monde entier.
Après avoir travaillé pour la ville de Dallas, au Texas, en tant qu’ingénieur de la circulation, et plusieurs années de conseil, M. Mohaddes a cofondé Meyer, Mohaddes Associates en 1991. Cette société basée à Los Angeles s’est concentrée sur l’application de la technologie à la gestion du trafic et à la planification des systèmes. Elle a ensuite fusionné avec Iteris, Inc. En tant qu’ancien PDG d’Iteris, M. Mohaddes a contribué à l’introduction en bourse de la société (AMEX:ITI, aujourd’hui NASDAQ:ITI) et a dirigé la transformation et la croissance substantielle de la société en une organisation de technologie de l’information de gestion du trafic basée sur des logiciels, par le biais d’une croissance organique et d’acquisitions.
M. Mohaddes est membre fondateur et ancien président d’ITS America, où il a été intronisé en 2015. Il est membre du Transportation Research Board (TRB) et ancien membre de son comité exécutif. Pour le Mineta Transportation Institute (MTI), M. Mohaddes est un ancien président et membre du conseil d’administration. Il est membre de l’Institute of Transportation Engineers (ITE) et de la Chancellor’s CEO Roundtable de l’université de Californie à Irvine. M. Mohaddes est membre du comité consultatif du National Operations Center of Excellence (NOCoE). Il est également membre du conseil d’administration de l’ITS World Congress.
M. Mohaddes est titulaire d’une maîtrise en ingénierie des transports et d’une licence en génie civil, toutes deux obtenues à l’université du Nebraska (Lincoln, NE). Il a également suivi le programme de gestion technique avancée de l’Anderson School of Management de l’Université de Californie à Los Angeles.

Mike Doyle, J.D.
Mike Doyle, J.D.
M. Doyle a été nommé président d’Econolite le 8 juin 2022 et siège actuellement en tant qu’observateur au conseil consultatif qui supervise la marque Umovity. Auparavant, il était président du conseil d’administration et directeur général d’Econolite Group, Inc, poste qu’il occupait depuis l’acquisition de la société en janvier 1978 dans le cadre d’un partenariat privé. Sous la direction de M. Doyle, Econolite s’est développée pour répondre aux demandes de nombreux aspects du marché des transports, en offrant des produits et services innovants d’Econolite, Econolite Canada, Econolite Systems et CAVita.
M. Doyle a été président de l’Intelligent Transportation Society of America (ITSA) et a siégé pendant de nombreuses années au conseil d’administration et au cercle des dirigeants de l’ITSA. En 2013, il a été intronisé au Temple de la renommée de l’ITSA. En dehors du secteur des systèmes de transport intelligents (STI), M. Doyle a été pendant de nombreuses années président de l’Institut de recherche médicale Huntington à Pasadena, en Californie. Il est également associé fondateur du cabinet d’avocats Stone & Doyle (Pasadena, CA). M. Doyle est autorisé à pratiquer le droit au barreau de Californie et est membre des barreaux de Géorgie, de l’Ohio et du Wisconsin.
Avant d’acquérir Econolite, M. Doyle était associé chez Alexander Grant & Company (aujourd’hui Grant Thornton, Chicago, IL), l’un des principaux cabinets indépendants d’audit, de fiscalité et de conseil au niveau mondial. M. Doyle est titulaire d’un doctorat en droit (JD) du Salmon P. Chase College of Law (Cincinnati, Ohio). Il a obtenu une licence en administration des affaires à l’université de Cincinnati (Cincinnati, OH).

Christian U. Haas
Christian U. Haas
Mr. Haas serves as Chief Executive Officer (CEO) of Econolite Group, Inc. and PTV Group, GmbH. Econolite and PTV Group are united under the brand Umovity. Prior to becoming CEO of PTV Group, the global leader in transportation modelling and simulation software, he served as CEO of a European provider of digital solutions for financial services. There, he initiated and significantly advanced the company’s transformation from a traditional software supplier to a SaaS company based on Artificial Intelligence (AI) applications.
Previously, Mr. Haas was Executive Vice President, Europe, at FIS, one of the leading global providers of financial technology solutions. He began his career at Dresdner Kleinwort Benson and Deutsche Bank. Mr. Haas is a member of the Corporate Partnership Board of the ITF International Transport Forum. He also serves as an Advisory Board member of the Panthéon-Sorbonne University of Paris, the WHU Otto Beisheim School of Management, and the YellowFox, GmbH.

Mike Doyle, J.D.
Mike Doyle, J.D.
Mr. Doyle was appointed Econolite’s Chairman on June 8, 2022, and currently serves as an Observer on the Advisory Board which oversee the Umovity brand. Prior to that, he served as Chairman of the Board and Chief Executive Officer (CEO) of Econolite Group, Inc., a position he had held since acquiring the company in January 1978 as part of a private partnership acquisition. Under Mr. Doyle’s leadership, Econolite expanded to meet the demands of many aspects of the transportation market, offering innovative products and services from Econolite, Econolite Canada, Econolite Systems, and CAVita.
Mr. Doyle is a former Chair of the Intelligent Transportation Society of America (ITSA) and spent many years serving on the ITSA Board of Directors and Leadership Circle. In 2013, he was inducted into the ITSA Hall of Fame. Outside of the Intelligent Transportation Systems (ITS) industry, Mr. Doyle spent many years as Chair of the Huntington Medical Research Institute in Pasadena, CA. He is also a founding partner in the law firm Stone & Doyle (Pasadena, CA). Mr. Doyle is licensed to practice law before the State Bar of California and is a member of the State Bars of Georgia, Ohio, and Wisconsin.
Prior to acquiring Econolite, Mr. Doyle was a partner with Alexander Grant & Company (now Grant Thornton, Chicago, IL), a leading global independent audit, tax, and advisory firm. Mr. Doyle holds a Juris Doctorate (JD) from Salmon P. Chase College of Law (Cincinnati, Ohio). He earned his Bachelor’s degree in Business Administration from the University of Cincinnati (Cincinnati, OH).

Alice Cook
Alice Cook
Ms. Cook serves as General Counsel for Econolite Group, Inc. responsible for partnering with the Company’s business unit leaders to enhance business strategies while managing and mitigating legal risks. She oversees legal affairs throughout the organization, provides internal legal guidance and support, and acts as a liaison with outside counsel. Ms. Cook is a member of the State Bar of Colorado and is a Registered In-House Counsel with the State Bar of California. Ms. Cook has multi-functional and diverse legal experience, most recently in her role as Econolite’s Associate General Counsel, and formerly as co-owner and in-house counsel for Swis Tire & Automotive, Inc. (Denver, CO), as well as a litigator for the international law firm, Morrison & Foerster (Denver, CO). In addition, Ms. Cook was a member of the board of directors for a privately-held community bank and has served on boards for various non-profit organizations.
Ms. Cook holds a Juris Doctorate (Sturm College of Law) and a Bachelor of Arts in Political Science, both from the University of Denver in Denver, Colorado. In addition, she earned a professional mediation certificate through the University College, University of Denver. She is a member of the Orange County Bar Association (Construction Law, Intellectual Property Law, and In-House Counsel Sections) and the American Bar Association (Public Contract Law Section).

Charles Toth
Charles Toth
Charles Toth has served as Chief Operating Officer for Econolite Canada, Inc. since 2006 and is responsible for leading all operational aspects of Econolite Canada, including the satellite offices. Working with the overall objectives of Econolite, Mr. Toth oversees the operational controls, administrative programs, quality assurance procedures, and resource planning to effectively grow the organization on a sustainable path. Mr. Toth is based at Econolite Canada’s headquarters in Markham, Ontario, Canada.
Mr. Toth joined Econolite Canada in 2001, and most recently held the position of Chief Financial Officer. Before Econolite Canada, Mr. Toth held various senior executive and management positions in the Tier 1 and Tier 2 Automotive industry. Mr. Toth holds a Certified Management Accountant (CMA) designation and a Bachelor of Commerce, Accounting degree from Concordia University (Montreal, Canada).

Snehasis “Sunny” Chakravarty
Snehasis “Sunny” Chakravarty
Mr. Chakravarty serves as Vice President of Engineering for Econolite Control Products, Inc. He is responsible for providing leadership in planning, establishing, and directing all aspects of the company’s engineering policies, along with influencing and executing the technology roadmap for the company.
Prior to joining Econolite, Mr. Chakravarty served as Vice President of Engineering at Beyond Limits (Glendale, CA) responsible for the overall engineering strategy and the design, development, support, and operations for the company’s portfolio of AI-based products and solutions. Prior to that, he was Director of Engineering at Trustwave (Chicago, IL) and M86 Security (Irvine, CA). At Trustwave and M86 Security, Mr. Chakravarty led the engineering and program management activities for the company’s Web security, filtering, and analytics products, along with running a globally distributed Security Labs team.
Mr. Chakravarty has also held senior-level Engineering positions with increasing responsibilities at Symantec Corp. (Mountain View, CA) and HCL Technologies (Noida, India).
Mr. Chakravarty has a Bachelor of Science degree in Statistics from Presidency University (Kolkata, India) and a Master of Science degree in Statistics from the Indian Statistical Institute (Kolkata, India).

Persephone Oliver
VP, Customer Relations
Persephone Oliver
Ms. Oliver supports the Office of the Chairman and serves as Vice President, Customer Relations for Econolite Group, Inc. In her current role, she is responsible for expanding and strengthening external relationships through various aspects of industry and customer relations, as well as assisting the Chairman of the Board with corporate strategic programs for the Umovity brands.
Ms. Oliver actively contributes to the ITS industry through her participation in advisory committees. She is a current member of Women in Transportation (WTS), an International organization dedicated to building the future of ITS through the advancement of women. She also previously served as Co-Chair of the Demonstrations and Technical Tours Committee for the 2020 World Congress on ITS, Co-Chair for the Intelligent Transportation Society of America’s Exhibitor Advisory Committee, as well as Chair of the Programs Sub-Committee for ITS Americas Chicago Complete Streets Symposium. Ms. Oliver also served as the Sustaining Members Secretary for the International Municipal Signal Association (IMSA), as well as Co-Chair for the IMSA Sustaining Exhibitor Advisory Group (SEAG).
Ms. Oliver holds a Bachelor of Science degree in Business Management, as well as a Master of Business Administration (MBA) degree. She has an accreditation in Traffic Signal Operations from Georgia Institute of Technology, and a Management and Team Building certification from the University of California, Irvine.

Sue Burns
Sue Burns
Ms. Burns serves as Vice President of Human Resources for Econolite Group, Inc. and is responsible for all human resources programs, including talent acquisition, employee development, training, performance management, rewards and recognition, employee engagement and benefits. She is also responsible for ensuring organizational and employee policies develop and evolve congruently with Company growth. Ms. Burns has three decades of human resources management experience and is a certified Senior Professional Human Resources (SPHR®), as well as a training facilitator and coach for development programs with DDI, and Continuous Process Improvement.
Prior to joining Econolite, Ms. Burns served as Assistant Vice President of Human Resources for Primedia (now Source Interlink Companies), one of the largest publishing companies at the time. She managed a full range of human resource functions that addressed an employee base of more than 1,000. Prior to Primedia, Ms. Burns managed the human resource program for the Orange County Register newspaper, a three-time Pulitzer Prize-winning daily newspaper that serves 34 cities and 300,000 subscribers. Ms. Burns holds a Master of Arts degree in Management degree from the University of Redlands (Redlands, CA) and a Bachelor of Arts degree in Organizational Leadership from Chapman University (Orange, CA).

Jim Madden
Jim Madden
Mr. Madden was appointed Vice President, Eastern Sales in 2022 and has been with the firm since 2003. He previously served as Regional Sales Director of Econolite’s Eastern Regional Sales Team where he led a cohesive and solutions-focused sales force. His core responsibilities revolve around strategic territory development, technology roadmaps, and customer care. Mr. Madden has over 24 years of experience in the transportation industry serving in a wide range of sectors including construction, technical support, systems integration, communications, sales, and leadership.
In 2014 he was promoted to a District Sales Manager with additional territory responsibilities in Virginia and New England, besides the Carolinas. Serving in this role he was responsible for developing and implementing new sales strategies to the targeted territories, working with both Econolite sales staff as well as channel partners.
Mr. Madden is a current member of the Institute of Transportation Engineers (ITE) and is International Municipal Signal Association (IMSA) certified.

Ryan Bullock
Ryan Bullock
Mr. Bullock serves as Vice President of Operations for Econolite Control Products, Inc. with responsibility for manufacturing, supply chain, traffic cabinet engineering and product management, mechanical design, document control, and cabinet estimating. He joined Econolite in June of 2014, where he most recently served as Vice President of Cabinet Product Management. As Vice President of Cabinet Product Management, Mr. Bullock was responsible for driving year over year double-digit growth for the Company’s traffic Cabinet and Signal product lines.
Prior to Econolite, Mr. Bullock managed an Engineering Department at Lantronix and was responsible for the company’s hardware design, documentation, certifications, and manufacturing support processes.
Mr. Bullock earned a Bachelor of Science in Mechanical Engineering and a Master of Business Administration, both from the University of California, Irvine. Additionally, he has an APICS Certification in Production and Inventory Management and is a member of the Society of Manufacturing Engineers and Institute of Transportation Engineers.

David Spinney
David Spinney
Mr. Spinney serves as Vice President for Econolite Systems, Inc. and has been with the firm since February 2020. He is a transportation professional with a proven reputation of program implementation and delivery, developing business, introducing innovation, providing solutions, and driving performance. With more than 39 years of public and private sector experience in the transportation industry, he has worked closely with transportation, Information Technology (IT), and business professionals to develop and facilitate successful projects and provide innovative solutions by leveraging business strategy, business process innovation, and cutting-edge IT technologies. Mr. Spinney directs software development for Econolite’s enterprise software systems including the Centracs Mobility Platform and Centracs Priority, provides program management and implementation expertise, and contributes business development leadership for the Integration business unit.
Mr. Spinney has a Bachelor of Science degree in Computer Science (Software Engineering) and a Bachelor of Science degree in Computer Science (Artificial Intelligence), both from Southern College of Technology, Marietta, GA. He also completed Executive Management Curriculum at the University of Oxford, Saïd Business School.

Stephanie DeFazio, PE
Stephanie DeFazio, PE
Ms. DeFazio serves as Vice President of Field Services for Econolite Systems, Inc. and has been with the firm since March 2016. She has over 25 years of professional experience in the Intelligent Transportation Systems (ITS) industry and is experienced in project management, ITS maintenance, project evaluations, specifications development, construction inspection, Advanced Traffic Management Systems (ATMS) software, and ITS design for freeways, arterials, and rural applications.
Ms. DeFazio serves as the Managing and Engineering Lead for various traffic signal systems, networking, and ITS design, construction, integration, and maintenance projects for Econolite’s Eastern Region. Ms. DeFazio is a registered Professional Civil Engineer in Virginia and Florida. She has a Masters of Science degree in Transportation Engineering from Texas A&M University, College Station, TX, and a Bachelor’s degree in Civil Engineering from Virginia Polytechnic Institute and State University, Blacksburg, VA.

Dana McCombs
Dana McCombs
Ms. McCombs serves as Director of Marketing for Econolite Group, Inc. and has been with the firm since December 2020. She has over 20 years of experience in corporate marketing and proposal management, with a strong background in graphic communications. Ms. McCombs oversees Econolite’s corporate marketing initiatives as well as manages the company’s proposal and bid activities. She has worked in the transportation space since 2014, having previously served as Proposal Manager overseeing the development and execution of strategic pursuits throughout the U.S with Iteris, Inc. and as a Global Marketing Manager with AMCOL International, a global minerals company.
Ms. McCombs holds a B.F.A. in Graphic Communications from California State University, Fullerton. She is also a member of the Association of Proposal Management Professionals (APMP®) and is Foundation-level certified in Proposal Management through the APMP.

John Tracey
John Tracey
M. Tracey est directeur financier d’Econolite Group, Inc. Il est responsable de l’organisation financière mondiale de l’entreprise, ce qui comprend la gestion des acquisitions, l’orientation de la stratégie de l’entreprise, l’administration de la planification fiscale, de la comptabilité et des rapports, ainsi que la supervision des programmes d’audit interne. M. Tracey apporte à Econolite trois décennies d’expérience en comptabilité d’entreprise et en fiscalité. En plus de ses responsabilités chez Econolite, M. Tracey est membre de la Marshall Business School Alumni Association de l’Université de Californie du Sud. Il est actuellement membre de l’American Institute of Certified Public Accountants (AICPA) et de la California Society of Certified Public Accountants (CSCPA), ainsi que d’un expert-comptable agréé. M. Tracey a également été président du conseil scolaire de l’école St. Philip the Apostle (Pasadena, Californie).
Avant de rejoindre Econolite, M. Tracey était dernièrement associé directeur au sein du cabinet de planification financière et de comptabilité Lucas, Horsfall, Murphy & Pindroh, LLP (Pasadena, CA). Auparavant, il travaillait pour le cabinet comptable international Ernst & Young. M. Tracey est titulaire d’une licence en comptabilité et d’une maîtrise en fiscalité des entreprises de l’Université de Californie du Sud (Los Angeles, CA).

Persephone Oliver
Persephone Oliver
Mme Oliver apporte son soutien au bureau du président et occupe le poste de vice-présidente chargée des relations avec la clientèle pour Econolite Group, Inc. Dans ses fonctions actuelles, elle est chargée d’élargir et de renforcer les relations extérieures par le biais de divers aspects des relations avec l’industrie et les clients, ainsi que d’assister le président du conseil d’administration dans les programmes stratégiques de l’entreprise pour les marques Umovity.
Mme Oliver contribue activement à l’industrie des STI en participant à des comités consultatifs. Elle est actuellement membre de Women in Transportation (WTS), une organisation internationale dédiée à la construction de l’avenir des STI grâce à l’avancement des femmes. Elle a également été coprésidente du comité des démonstrations et des visites techniques du Congrès mondial 2020 sur les STI, coprésidente du comité consultatif des exposants de l’Intelligent Transportation Society of America, ainsi que présidente du sous-comité des programmes pour ITS Americas. Symposium sur les rues complètes de Chicago. Mme Oliver a également été secrétaire des membres de soutien de l’International Municipal Signal Association (IMSA), ainsi que coprésidente du groupe consultatif des exposants de soutien de l’IMSA (SEAG).
Mme Oliver est titulaire d’un baccalauréat ès sciences en gestion des affaires, ainsi que d’une maîtrise en administration des affaires (MBA). Elle est titulaire d’une accréditation en exploitation des feux de circulation de l’Institut de technologie de Géorgie et d’une certification en gestion et constitution d’équipes de l’Université de Californie, Irvine.

Ryan Bullock
Ryan Bullock
M. Bullock est vice-président des opérations pour Econolite Control Products, Inc. et est responsable de la fabrication, de la chaîne d’approvisionnement, de l’ingénierie des armoires de circulation et de la gestion des produits, de la conception mécanique, du contrôle des documents et de l’estimation des armoires. Il a rejoint Econolite en juin 2014, où il occupait dernièrement le poste de vice-président de la gestion des produits du cabinet. En tant que vice-président de la gestion des produits d’armoires, M. Bullock était responsable de la croissance à deux chiffres, d’une année sur l’autre, des gammes de produits d’armoires de circulation et de signalisation de la société.
Avant de rejoindre Econolite, M. Bullock a dirigé un service d’ingénierie chez Lantronix et était responsable de la conception du matériel, de la documentation, des certifications et des processus de soutien à la fabrication de l’entreprise.
M. Bullock est titulaire d’une licence en ingénierie mécanique et d’un master en administration des affaires, tous deux obtenus à l’université de Californie, à Irvine. Il est en outre titulaire d’une certification APICS en gestion de la production et des stocks et est membre de la Society of Manufacturing Engineers et de l’Institute of Transportation Engineers.

Kirk Steudle
Kirk Steudle
Kirk T. Steudle est vice-président principal, Systèmes, pour Econolite, responsable de la direction du groupe des systèmes de transport de la société, y compris sa filiale CAVita. Steudle relève directement du président et directeur de l’exploitation d’Econolite, Abbas Mohaddes.
Avant de rejoindre Econolite, M. Steudle était directeur du Michigan Department of Transportation (MDOT) depuis 2006, supervisant le budget de plus de 4,7 milliards de dollars du MDOT, et était responsable de la construction, de l’entretien et de l’exploitation de près de 10 000 milles d’autoroutes du Michigan et plus de 4 000 ponts autoroutiers dans un service de 2 700 employés. Il a également supervisé l’administration de divers programmes et projets de transport multimodal.
M. Steudle est un leader reconnu à l’échelle nationale dans le développement des technologies de véhicules connectés et automatisés (CAV), et est l’ancien président et chef de la direction de l’American Center for Mobility (ACM). ACM est une installation spécialement conçue pour tester, développer et valider les véhicules CAV à l’aéroport de Willow Run Michigan. Il a également été président du conseil d’administration d’ITS America en 2014-2015. Il est membre du comité consultatif du programme des systèmes de transport intelligents (ITS) auprès de l’USDOT. M. Steudle est un ancien président de l’AASHTO et préside le Comité permanent des autoroutes. Il a été membre en 2014 du Conseil national de la recherche de l’Académie nationale des sciences et président en 2014 du comité exécutif du TRB. Il a également présidé le deuxième comité de surveillance du programme de recherche stratégique sur les autoroutes (SHRP 2) pour TRB.
M. Steudle est diplômé de la Lawrence Technological University, où il a obtenu un baccalauréat ès sciences en génie de la construction. Il siège également au conseil consultatif du College of Engineering et a été intronisé au Temple de la renommée en 2012.

Alice Cook
Alice Cook
Mme Cook est conseillère juridique pour Econolite Group, Inc. Elle est chargée de travailler en partenariat avec les dirigeants des unités commerciales de l’entreprise afin d’améliorer les stratégies commerciales tout en gérant et en atténuant les risques juridiques. Elle supervise les affaires juridiques dans l’ensemble de l’organisation, fournit des conseils et un soutien juridiques internes et assure la liaison avec les conseillers externes. Mme Cook est membre du barreau de l’État du Colorado et est inscrite au barreau de l’État de Californie en tant que conseillère juridique interne. Mme Cook possède une expérience juridique multifonctionnelle et diversifiée, plus récemment dans son rôle d’avocate générale associée d’Econolite, et anciennement en tant que copropriétaire et avocate interne de Swis Tire & Automotive, Inc. (Denver, CO), ainsi que en tant qu’avocat plaidant pour le cabinet d’avocats international Morrison & Foerster (Denver, CO). De plus, Mme Cook a été membre du conseil d’administration d’une banque communautaire privée et a siégé au conseil d’administration de divers organismes sans but lucratif.
Mme Cook est titulaire d’un doctorat en droit (Sturm College of Law) et d’une licence en sciences politiques, tous deux obtenus à l’université de Denver, dans le Colorado. De plus, elle a obtenu un certificat de médiation professionnelle du Collège universitaire de l’Université de Denver. Elle est membre de l’Orange County Bar Association (sections du droit de la construction, du droit de la propriété intellectuelle et du conseil juridique interne) et de l’American Bar Association (section du droit des contrats publics).

Sue Burns
Sue Burns
Mme Burns est vice-présidente des ressources humaines pour Econolite Group, Inc. et est responsable de tous les programmes de ressources humaines, y compris l’acquisition de talents, le développement des employés, la formation, la gestion des performances, les récompenses et la reconnaissance, l’engagement des employés et les avantages sociaux. Elle est également responsable de s’assurer que les politiques organisationnelles et relatives aux employés se développent et évoluent conformément à la croissance de l’entreprise. Mme Burns a trois décennies d’expérience en gestion des ressources humaines et est certifiée Senior Professional Human Resources (SPHR®), ainsi que facilitatrice de formation et coach pour les programmes de développement avec DDI, et l’amélioration continue des processus.
Avant de rejoindre Econolite, Mme Burns a occupé le poste de vice-présidente adjointe des ressources humaines chez Primedia (aujourd’hui Source Interlink Companies), l’une des plus grandes sociétés d’édition de l’époque. Elle a géré une gamme complète de fonctions liées aux ressources humaines pour un effectif de plus de 1 000 personnes. Avant Primedia, Mme Burns a géré le programme de ressources humaines pour le journal Orange County Register, un quotidien trois fois lauréat du prix Pulitzer qui dessert 34 villes et 300 000 abonnés. Mme Burns est titulaire d’une maîtrise en gestion de l’université de Redlands (Redlands, CA) et d’une licenceen leadership organisationnel de l’université Chapman (Orange, CA).

Charles Toth
Charles Toth
Charles Toth est directeur de l’exploitation d’Econolite Canada, Inc. depuis 2006 et est responsable de la gestion de tous les aspects opérationnels d’Econolite Canada, y compris les bureaux satellites. Dans le cadre des objectifs généraux d’Econolite, M. Toth supervise les contrôles opérationnels, les programmes administratifs, les procédures d’assurance qualité et la planification des ressources afin de développer efficacement l’organisation sur une voie durable. M. Toth est basé au siège social d’Econolite Canada à Markham, Ontario, Canada.
M. Toth s’est joint à Econolite Canada en 2001 et occupait plus récemment le poste de chef de la direction financière. Avant Econolite Canada, M. Toth a occupé divers postes de cadre supérieur et de direction dans l’industrie automobile Tier 1 et Tier 2. M. Toth détient le titre de comptable en management accrédité (CMA) et un baccalauréat en commerce, diplôme en comptabilité de l’Université Concordia (Montréal, Canada).

Snehasis “Sunny” Chakravarty
Snehasis “Sunny” Chakravarty
M. Chakravarty est vice-président de l’ingénierie pour Econolite Control Products, Inc. Il est responsable de la planification, de l’établissement et de la direction de tous les aspects des politiques d’ingénierie de l’entreprise, ainsi que de l’influence et de l’exécution de la feuille de route technologique de l’entreprise.
Avant de rejoindre Econolite, M. Chakravarty était vice-président de l’ingénierie chez Beyond Limits (Glendale, CA), responsable de la stratégie d’ingénierie globale et de la conception, du développement, de l’assistance et des opérations pour le portefeuille de produits et de solutions basés sur l’IA de l’entreprise. Auparavant, il a été directeur de l’ingénierie chez Trustwave (Chicago, IL) et M86 Security (Irvine, CA). Chez Trustwave et M86 Security, M. Chakravarty a dirigé les activités d’ingénierie et de gestion des programmes pour les produits de sécurité, de filtrage et d’analyse du Web de l’entreprise, tout en gérant une équipe de laboratoires de sécurité répartie dans le monde entier.
M. Chakravarty a également occupé des postes d’ingénieur de haut niveau avec des responsabilités croissantes chez Symantec Corp. (Mountain View, CA) et HCL Technologies (Noida, Inde).
M. Chakravarty est titulaire d’une licence en statistiques de l’Université de la Présidence (Kolkata, Inde) et d’une maîtrise en statistiques de l’Institut indien de statistique (Kolkata, Inde).

Eric Raamot
Eric Raamot
Eric Raamot est le directeur de la technologie d’Econolite. Dans ce rôle, M. Raamot gère tous les aspects des opérations quotidiennes de développement de micrologiciels, de matériel et de logiciels système de la société, ainsi que l’intégration et le support des systèmes de transport intelligents (ITS). De plus, il est responsable du support de la ligne de production dans la fabrication des nombreux produits embarqués d’Econolite. Il a joué un rôle déterminant dans le développement du logiciel révolutionnaire de système avancé de gestion des transports (ATMS) d’Econolite – Centracs® ATMS.
Avant d’être nommé directeur de la technologie, M. Raamot était vice-président de l’ingénierie. Auparavant, il était directeur de l’ingénierie des systèmes d’Econolite en charge de la conception et du développement de logiciels et du support client.
M. Raamot a siégé à divers comités de normalisation, notamment NTCIP, NEMA et ATC. De plus, il est impliqué dans plusieurs programmes de recherche universitaires. Il est récipiendaire du « 2010 Best Paper Award » du comité des systèmes de signalisation du Transportation Research Board (TRB) pour son travail collaboratif avec l’Université Purdue sur les mesures de performance de la préemption ferroviaire.
Avant de rejoindre Econolite, M. Raamot était responsable du développement de micrologiciels et de logiciels, ainsi que de l’intégration de systèmes pour AECOM Systems Integration Group, qui a ensuite été acquis par Econolite.
M. Raamot est titulaire d’un baccalauréat ès sciences en physique et d’une maîtrise ès sciences en génie mécanique de l’Université du Colorado. Il poursuit actuellement un doctorat en génie civil du programme de génie des transports à l’Université du Colorado.

Barry Einsig
Barry Einsig
Barry Einsig est directeur de CAVita, responsable du développement commercial et de l’exécution des programmes de conseil stratégique. Einsig travaillera en étroite collaboration avec le président et directeur de l’exploitation d’Econolite et le directeur de CAVita Abbas Mohaddes, et le directeur de CAVita Peter Sweatman.
Einsig rejoint CAVita après six ans chez Cisco Systems, Inc., où il était cadre responsable du développement mondial de solutions automobiles et de transport. Einsig a contribué au lancement des principales solutions innovantes de Cisco sur plusieurs nouveaux marchés, notamment les véhicules connectés et automatisés, le rail, les routes et les transports en commun.
Avant Cisco Systems, Einsig était directeur du transport/développement stratégique pour Harris Corp. (Washington D.C.) où il était l’un des membres fondateurs de l’équipe haut débit pour diriger l’entreprise sur le marché LTE. Chez Harris, Einsig a reçu un brevet pour l’utilisation de la vidéo sur les réseaux LTE.
Il est membre du comité CARTS de Singapour axé sur les systèmes de véhicules connectés et hautement automatisés. Il a travaillé dans le monde entier avec des clients dans tous les modes de transport, notamment : Network Rail, Deutsche Bahn, Aéroport de Dallas Fort Worth, Port de Hambourg, SFMTA, Transport For London, BNSF, WMATA, AMTRAK, DART, PA Turnpike, TMR Australia, Metrolinx Toronto. Einsig est une autorité publiée sur les STI, les systèmes d’infrastructure et les applications de véhicules connectés. Il est titulaire d’un baccalauréat ès sciences du Juniata College (Huntingdon, Pennsylvanie).
Cabinets
Traffic Controllers
Systems Deployed
Sensors Installed